Garanția Produselor
Garanția comercială este conform certificatului de garanție emis de către producător, în funcție de categoria de produs și reprezintă perioada în care consumatorul beneficiază de reparații gratuite din partea vânzătorului/producătorului. La solicitarea acordării garanției, va fi necesară prezentarea produsului în ambalajul original, însoțit de documentația tehnică cu care a fost livrat, de certificatul de garanție în original și dovada achiziției (factură, bon fiscal). Lipsa unuia dintre detaliile menționate atrage după sine imposibilitatea asigurării garanției.
Toate produsele beneficiază, prin lege, de garanția de conformitate care reprezintă perioada legală de 1 an în care consumatorului i se aduce produsul la conformitate în mod gratuit. Conformitatea se referă la caracteristicile produsului oferite consumatorului prin publicitatea aferentă facută de vânzător/producător.
În cadrul termenului de garanție producătorul repară, înlocuiește sau restituie contravaloarea produsului, conform LG449/2003, Art.11, Alineat 2. Perioada de timp stabilită de remediere a reparației nu poate depăși 15 zile lucratoare de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. În cazul defectelor care necesită înlocuirea unor piese care nu se găsesc în magazia vânzătorului și sunt solicitate din import, perioada de remediere se poate prelungi până la 30 de zile lucratoare. După trecerea unei perioade de grație de 30 zile lucratoare în care echipamentul nu a fost depanat sau înlocuit, cumpărătorul poate solicita contravaloarea acestuia sau alte produse la paritatea valorii sale.
Conform OG21/1992 vânzătorul este obligat să-i furnizeze consumatorului: certificat de garanție (doar pentru produsele de folosință îndelungată), manual de instrucțiuni/utilizare.